נובמבר 2013

עובדים חדשים בטכניון
שם תפקיד יחידה
נגה דן גור פסיכולוגית קלינית לשכת דיקן הסטודנטים
הרב אלעד דוקוב רב בית הכנסת בית הכנסת "אוהל אהרון"
ירון אלוני עמבקר הטכניון יחידת הביקורת
יבגני ריבקין מהנדס מערכות אגף מחשוב ומערכות מידע
נלי קופמן מזכירת מרכז המרכז לקידום הלמידה וההוראה
זיוה אגסי ממזכירה לענייני מוסמכים הפקולטה להנדסת תעשיה וניהול

**הננו מאחלים לכל העובדים החדשים והמחליפים הצלחה וסיפוק מהעבודה.

פרישה צפוייה בחודש הקרוב
גוזלן אברהם אגף כספים ובקרה
כתב אליהו בית הסטודנטים
מאורר שרית הספריה המרכזית

** אנו מודים לכל הפורשים על שירותם בטכניון ומאחלים להם כל טוב.

אירוע ליל המדענים 2013 בטכניון

ב- 12 בספטמבר , נערך בטכניון "ליל המדענים 2013 " בסימן "חלל, תעופה - וכוכבים". האירוע הובל השנה במשותף על ידי הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל, הפקולטה לפיסיקה, ומכון אשר לחקר החלל.

הערב היווה הצלחה גדולה: ביקרו בו כחמשת אלפים אנשים ! בתוכם מספר רב מאוד של תלמידים מבתי ספר תיכוניים, אשר נהנו ממגוון הרצאות מדעיות, הדגמות, ניסויים, שיגורי רקטות, ביקורים במעבדות מחקר ביחידות המשתתפות, סדנאות, ואטרקציות חווייתיות. השדרה המרכזית בלב הקמפוס הייתה דחוסה בקהל צמא דעת ומתעניין אשר סבב בין המוצגים וההדגמות, ומדי פעם חזה ברקטה נוספת המתרוממת אל על...
כאלף וחמש מאות אנשים מילאו את האמפיתיאטרון עד קרוב לעשר בלילה והיו מרותקים להרצאות המפתח של האסטרונאוט פרופסור ג'ים ניומן מסוכנות החלל האמריקאית (כעת באוניברסיטה לתארים מתקדמים של הצי האמריקאי) והאסטרופיסיקאי הנודע פרופסור מריו ליביו מן המכון המדעי של טלסקופ החלל האבל (לשעבר מן הפקולטה לפיסיקה בטכניון).

הרצאת מפתח נוספת ניתנה מוקדם יותר על ידי הקוסמונאוט הרוסי יורי שרגין מרוסקוסמוס.

מלכתחילה, כשהצבנו את המטרות, הגדרנו כי המטרה העיקרית היא להביא את הצעירים, תלמידי בתי הספר התיכוניים, להציג בפניהם את הפקולטות המעורבות במלוא כוחן, ו"להחתים" אותם "החתמה ביולוגית" על הטכניון... כל מי שהשתתף באירוע יכול היה לחזות בהצלחה הכבירה מבחינה זו, ואנו מורידים את הכובע לפני בתי הספר אשר הגיעו במאורגן, בקבוצות גדולות, מלווים במורים. אין לנו ספק כי את התוצאות נראה בטכניון בעתיד הקרוב!

אנו מודים מקרב לב לכל התורמים, השותפים והעוסקים במלאכה שהביאו להצלחתו של ליל המדענים !

פרופ' יעקב אושמן - דיקן הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל
פרופ' נועם סוקר - דיקן הפקולטה לפיזיקה
פרופ' אהוד בכר - ראש מכון אשר לחקר החלל

ליל המדענים

יום גיבוש למתנדבים
יום הכרת תודה לכל המתנדבים במועדוניות בנשר ובהדר על פועלם.
כתבה : אסנת לוי

לירושלים תשעה קבין של יופי, ואין ספור נתיבים ללכת בהם ולהתבונן בעיר הקודש.בלב פועם ומתרגש. כמתנדבי הטכניון יצאנו לעיר הבירה, כדי לנסות להכיל חלק מיופייה וקדושתה.

גיבוש למתנדביםביקרנו באוניברסיטה המורמונית. הביקור כלל צפייה בסרט, הצגת המקום בידי נציג ה- BYU והאזנה לנגינת העוגב המופלא שבאולם הקונצרטים.
משם המשכנו למרפסת התצפית המרהיבה , בכדי לקבל סקירה על הנוף הפנורמי הנשקף משם.
לאחר נסיעה לשוק מחניודה (כך יש לומר בירושלמית), התחלנו בסיור בשכונות אוהל משה ומזכרת משה הסמוכות לו . ביקרנו בגן התות המיתולוגי ובבית בו גדל יצחק נבון, נשיא המדינה החמישי,מקום עליו הוא כתב את המחזמר שלו "הבוסתן הספרדי".

המשכנו אל השוק הססגוני, המפורסם והמיוחד ביותר בארץ. הלכנו בו שבי אחר ניחוחותיו, צבעיו, קולות התגרנים והמולת הירושלמים והתיירים הפוקדים אותו. שמנו דגש מיוחד על השינוי העצום שהתרחש בשוק בשני העשורים האחרונים.

בהינתן זמן חופשי למתנדבי הטכניון הסתערנו, הסתובבנו, נשמנו, טעמנו, הרחנו וכמובן ערכנו קניות בשוק.
אחרי הטעימות ממטעמי השוק, הגיע שעת ארוחת צהריים התפנקנו במסעדת הגפן בשוק מחנה יהודה .

שבעים אך מרוצים המשכנו לביקור בבית ווינר, שכלל סרט מרגש על תולדות 4 משפחות ירושלמיות והרצאה של הגב' דבורה אבי-דן אשר מתעדת תמונות של משפחות ירושלמיות באבני הקיר ברחבי הנחלאות בירושלים בדרך לאוטובוס זכינו לקבל הסבר על ציור קיר נהדר, שנמצא מעל לסטקיית "סימה".

דקה לפני שנפרדנו מעיר הקודש, עצרנו להסניף את ריחותיה של מאפיית אביחיל במאה שערים וחזרנו מרוצים ומצוידים במטעמים לקראת שבת.

קמפוס ירוק
קישור לאתר קמפוס ירוק

קידום ערך המצויינות בטכניון- עובדים מצטיינים יחידתיים

אגף משאבי אנוש רואה בערך המצוינות נדבך מרכזי בתרבות הארגונית הטכניונית ומדור פרט ופיתוח עובדים פועל לקידום ערך זה. בחודש ספטמבר נבחרו העובדים המצטיינים היחידתיים בפקולטות וביחידות. לעובדים אלה הוענקו תעודות הוקרה ותגמול כספי. אגף משאבי אנוש ימשיך לפעול ולעודד מצוינות בקרב עובדיו גם בשנה הקרובה.

להלן רשימת העובדים המצטיינים היחידתיים שנבחרו:

שלמה גרימברג מעונות הסטודנטים
שרון בן-דוד הפקולטה לפיסיקה

הפינה הטעימה
שלכת, בוקר סגרירי... וריח של מאפה בריוש בניחוח הדרים נישא באוויר לצד ריבה מבושמת... לרגע אחד אפשר לדמיין שאנחנו בפריז ....

בריושבריוש:
5 ביצים
50 גר' אבקת חלב
40 גר' שמרים טריים (או 15 גר' יבשים)
100 גר' סוכר (חצי כוס)
500 גר' קמח לחם (3 וחצי כוסות)
2 כפיות מלח
200 גר' חמאה בטמפ' החדר
ביצה טרופה להברשה + קורט מלח

לבריוש בניחוח הדרים : יש להוסיף לתערובת כפית תמצית הדרים, 2 כפיות גרדת תפוז, 2 כפות ליקר קונטרו או גרנד מרנייה

אופן ההכנה:
1. מכניסים את הביצים, אבקת החלב, השמרים, הסוכר והקמח לקערת המיקסר (גם את התמציות, הגרידה והליקר).
2. לשים עם וו לישה במהירות 1 במשך 3 דקות ועד לקבלת בצק הומוגני. מוסיפים את המלח ומגבירים למהירות 2 ולשים במשך 8 דקות נוספות. מוספים בהדרגה חתיכות חמאה רכות – יש לחכות עד שכל חתיכה תבלע בבצק לפני שממשיכים להוסיף. לאחר שהוספנו את כל החמאה ממשיכים ללוש 3 דקות נוספות.
3. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך הלילה (מינימום 8 שעות).
4. מעבירים את הבצק למשטח מקומח ולשים בעזרת כרית כף היד עד להוצאת האוויר מהבצק.
5. מחלקים את הבצק ל- 12 חלקים שווים. מגלגלים כל חלק לכדור ומניחים בתבניות מאפינס נייר (אפשר לאפות גם כחלה בתבנית ).
6.מורחים בביצה טרופה ומניחים בצד לתפיחה בטמפ' חדר עד להכפלת הנפח (כשעתיים לפחות).
7. מחממים תנור ל-180 מעלות.
8.מורחים שוב את הבריושים בביצה טרופה ומכניסים לתנור. אופים כ- 15 דקות או עד שהבריושים מקבלים גוון חום-זהוב.(אפשר לקשט בפרוסות תפוז ובגבישי סוכר).

בריוש2

במידעון הבא - נלמד הכל על הכנת ריבות...