יוני 2013

חביאר טורס אגף מחשוב ומערכות מידע איש מחשוב אישי ותמיכה
שירי קפלן-שבת הפקולטה למתמטיקה מזכירת סגל
ענבר דה חודה אגף משאבי אנוש ראש לשכה

**הננו מאחלים לכל העובדים החדשים והמחליפים הצלחה וסיפוק מהעבודה.

עובדים שהחליפו תפקיד
שם יחידה תפקיד
ארם מובסיסיאן הפקולטה להנדסת מדעי המחשב מהנדס מחשבים

**הננו מאחלים לכל העובדים החדשים והמחליפים הצלחה וסיפוק מהעבודה.

פרישה צפוייה בחודש הקרוב
שם יחידה
רחל עתיר הפקולטה לכימיה
מרסל לבנטר הפקולטה להנדסת אוירונוטיקה והחלל

** אנו מודים לכל הפורשים על שירותם בטכניון ומאחלים להם כל טוב.

דמי הבראה

החודש משולמת לעובדי הסגל המנהלי והטכני קצובת ההבראה לשנת תשע" ג (בגין התקופה מ- 1.10.2012 עד 30.9.2013). התעריף המשולם ליום הבראה באוניברסיטאות - 590 ₪.

גובה קצובת ההבראה יהיה כדלקמן :
לעובדים עד 9 שנות עבודה : לפי 11 ימי הבראה – 6490 ₪.
לעובדים מעל 9 שנות עבודה : לפי 13 ימי הבראה – 7670 ₪.

פעילויות הדרכה שיתקיימו בחודש יוני 2013

פעילות קהל יעד מועד פתיחה מועד אחרון לרישום
קורס EXCEL עובדים הנדרשים לעבודה עם תוכנת EXCEL 10/6/13 ההרשמה הסתיימה נותרו מקומות בודדים
משאבי אנוש קולג' – למידה מעוררת השראה פקולטות ויחידות מספר מחזורים החל מ- 22/5 זימונים ישלחו לעובדים עפ"י רשימה

על פעילויות מדור הדרכה והתכנים שיועברו בהן ניתן לקרוא עוד בקישור : תוכנית הדרכה שנתית תשע"ג

משאבי אנוש קולג'-כתבה ראומה גל, רכזת הדרכה ורווחה , משאבי אנוש

טעימה קטנה מאירוע גדול...

הפקולטה להנדסה כימית מראה "הכנסת אורחים" – מהי?
כ- 50 עובדי הפקולטה להנדסה כימית והפקולטה לביוטכנולוגיה ומזון התכנסו בחודש מאי לחוויה נעימה שכללה ארוחת בוקר נפלאה והיכרות קצרה עם הפקולטה להנדסה כימית ע"י דיקן הפקולטה פרופ' רפי סמיט שנשא דברים.

ראש מנהל הפקולטה הגב' דליה גוטמן סיפרה על פרוייקט "משאבי אנוש קולג'" ועל החשיבות בקיומם של מפגשים מסוג זה.

הדובדבן שעל הקצפת במפגש הייתה הרצאתו של ד"ר רועי צזנה בנושא "המצאות שישנו את העולם".

המשתתפים במפגש פרגנו מכל הלב לדליה ולכל עובדי הפקולטה להנדסה כימית על שעתיים נפלאות.

משאבי אנוש

יום גיבוש חוויתי בשדות ישראל – הפקולטה להנדסת מכונות

כתבה: דנה אלוש

בתאריך 23.5.13 יצאנו ליום גיבוש בשדות ישראל בכרם מהר"ל, היום היה חם מהרגיל כך שזה לא היה קל! מצוידים בקרם הגנה וכובעים לראשנו, הבטחנו לעצמנו, שאותנו שום דבר לא ישבור!! המטרה היא גיבוש בחום או בקור!

הגענו לשדות ישראל ופתחנו בארוחת בוקר עשירה ביותר, כל אחד מהעובדים הביא מטעמים, ואכלנו ארוחת בוקר כמלכים.

לאחר מכן, התחלקנו לשתי קבוצות ויצאנו לשטח להתחיל בפעילויות. רצנו עם חבל בידנו, הסתובבנו סביב עצמנו, חצינו נהר מלא תנינים וזו הייתה ממש סכנת חיים! אך כולם בסופו של דבר הגיעו לגדה השנייה בריאים ושלמים. צחקנו המון, על עצמנו ואחד על השני, כי לא כל יום יש הזדמנות לצאת מהשגרה, להתלות על חבל כמו טרזן ולקפוץ מספינה טובעת ובדרך לעשות גם מקלחת, או ללכת שבעה אנשים עם אותם סנדלים...

בשעת הצהריים, בסיומה של הפעילות ולאחר סיכום קצר, שמנו פעמינו למלא את כרסנו.

עלינו לאוטובוס ונסענו למסעדת מטעים בגני הנדיב בזיכרון יעקב, אכלנו ארוחת צהריים מצוינת ומשם נסענו הביתה עייפים אך מחויכים.

הנדסת מכונות1

טיול עובדי אגף בינוי ותחזוקה בתאריך 6.5.13

כתב: מוטי דגן

ביום שני 6.5.13 יצא אגף בינוי ותחזוקה ליום טיול וסיור בגליל. יום עמוס וגדוש בהפתעות.

פתחנו בביקור במפעל "שטראוס עלית" בנצרת , שם הוצג בפנינו כיצד מייצרים ממתקים, מצופים, וופלות, כיף כיף, שוקולדות, מסטיקים ועוד הרבה דברים טעימים שאנו, ילדינו ונכדינו אוהבים.ריח השוקולד באוויר היה משגע. אחרי שראינו סרטון קצר כיצד מגרגיר קקאו יוצא שוקולד לבשנו כובע וחלוק ויצאנו לסיור.

ניקיון וסדר מופתי מכונות אוטומטיות ורובוטים בכל פינה ממש מנפלאות הטכנולוגיה היו שם.

אכלנו ארוחת בוקר בישוב חנתון וכבר היינו בשערי אתר אשכול, אגם גדול אליו מגיעים מי המוביל הארצי לאחר שאיבתם מהכנרת. מצגות יפיפיות אפקטים של אור ומים והסברים מקצועיים. תהליכים כימיים, מסננים, דגים שאוכלים בוצה. כל אלה הסירו דאגה מליבנו והבהירו לנו כי המים שאנו שותים ראויים לשתייה ואפילו טוב יותר מהבקבוקים שאנו סוחבים.

בזריזות הקפיץ אותנו האוטובוס לצומת קדרים שם חיכו לנו 7 ג'יפים של קיבוץ איילת השחר.

השתחלנו לתוך הג'יפים הצבעוניים והפתוחים והנהגים פתחו בדהרה להרי הגליל. נסענו בשיירה תוך שירה וצחוקים לכוון נחל עמוד.

הנהגים שילבו 4X4 והתקדמנו לכיוון עין – ינאי, עכברה, צפינו על גשר עכברה מפתח ענק מהגדולים בארצנו ומשם לתוך יערות האורן אל תצפית בנחל עמוד לכוון הגליל התחתון.

בפיתולי דרכי קק"ל המשכנו, ראינו פרחים, עצים, בעלי חיים וביניהם פרות, סוסים, חמורים, עזים ועוד.עצרנו במעיין עין כובס וראינו גם ציפורים וחסידות, וריח הפרחים בטבע היה משגע. חצינו את יער ביריה, הר יבנית עד בת יער, נהנינו מאד. הג'יפים הביאו אותנו בדיוק בזמן לארוחת צהריים מאוחרת.

ומה היה לנו, לחם בריאות, בשרים על האש, סלטים, מרקים, אבטיח, קפה ועוגה וכן גם תחרויות של שתיית בירה, הורדת ידיים ותקיעת מסמרים.

חזרנו רעננים, שמחים ומחייכים, אכן היה זה יום כיף ומרגש לכולנו.

בינוי

דיקן הפקולטה להנדסת מכונות, פרופ' פיני בר-יוסף העביר הרצאה לסגל המינהלי בנושא - "חיקוי מנגנוני קרישת דם ודילול עצם"

במסגרת סבב הרצאות של חוקרי הפקולטה לסגל המינהלי – דיקן הפקולטה, פרופ' פיני בר-יוסף, העביר לסגל המנהלי בפקולטה הרצאה בנושא "חיקוי מנגנוני קרישת דם ודילול עצם", בעקבות כותרת השער של חוברת מאי 2013 של מגזין ASME.
Medical Starts with ME -Without the ENGINEER, you’d never get the device

בהרצאה ניתן רקע לשיטות חישוביות ולצורך במידול מרובה סקאלות. ניתנה סקירה על המחקרים המתבצעים במעבדה לשיטות חישוביות בביומכניקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, תוך התמקדות במידול וחיזוי של מנגנוני קרישת דם, במטרה לפתח התקנים רפואיים שלא ייצרו קרישי דם. בהמשך הוצגה מערכת חישובית רב סקאלית של מבנה עצם לצורך אנליזה מכאנית בדיעבד וחיזוי רפואי של תהליך דילול עצם

אנליזת מאמצים*אנליזת מאמצים רב סקאלית בחתך עצם

*קרישת דם בעורק

עוגת פירות קיץ הפוכה עם גלידת וניל

מתכון של תמי אקרמן מתוכנית הבוקר של קשת .

עוגת פירות

• זמן הכנה - שלושת רבעי שעה
  • זמן עבודה - רבע שעה
  • כשרות - כשר פרווה
  • רמת קושי - כל אחד יכול

השילוב של הפירות החמצמצים של הקיץ בעוגה קלה פשוט נהדר. מתכון זה מתאים במיוחד לסוף השבוע ולכל הפירות שנותרו במקרר קצת רכים ולכן "ללא ביקוש". במהלך הקיץ כדאי לגוון ולהכין את העוגה עם כל הפירות שיש בבית.

מרכיבים

• 500 גרם פירות קיץ (משמשים, נקטרינות, אפרסקים) - ללא החרצנים.
  • 50 גרם חמאה או מרגרינה ללא מלח - בטמפרטורת החדר
  • 2 כפות סוכר
  • 2 ביצים
  • 4 כפות סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • שני שליש כוס מיץ תפוחים צלול
  • כוס וחצי קמח תופח

אופן ההכנה:

מחממים מראש תנור לחום בינוני-גבוה 180 מעלות.
1. חותכים את הפירות לקוביות בגודל אחיד. מסירים את הקליפות הלא נעימות של האפרסק.
2. שמים את החמאה, הסוכר ואת קוביות הפרי בתבנית פאי בקוטר 26 ס"מ. מערבבים יחד ומשטחים על התבנית. שמים בתנור לחימום קצר של 10-15 דקות. בזמן הזה החמאה והסוכר נמסים והפירות מתחילים להזהיב. מוציאים מהתנור בזהירות.
3. בינתיים, מערבבים יחד את כל יתר החומרים במעבד מזון או במיקסר. מתקבלת בלילה לא סמיכה. יוצקים את הבלילה על פני הפירות ומורחים לקבלת שכבה אחידה.
4. מחזירים לתנור לאפייה של 15-20 דקות, עד שהבצק מזהיב יפה.
5. את הפרוסות מניחים "הפוך" על צלחת, כך שהפרי פונה כלפי מעלה. מגישים חם או קר עם גלידת וניל.